Arkitekturens Dag

man / 7. oktober / 2024 kl. / 12:00 – / 18:00

Hver dag er arkitekturens dag, men første mandag i oktober er det officielt Arkitekturens Dag i hele verden – en årlig festdag, hvor interesserede i hele landet kan opleve og få indblik i aktuelle byudviklingsprojekter, komme helt tæt på smuk arkitektur og blive klogere på arkitekturen og dens betydning for vores liv og fremtid.

Årets tema for Arkitekturens Dag er ‘arkitekturen under forandring’.

Hvad betyder store samfundstendenser, naturkræfter og kriser for vores byggede miljø – og hvordan forandring kan blive en drivkraft for øget omtanke og nye løsninger. I genanvendelse, transformation og renovering af vores eksisterende bygninger og byrum. I materialevalg og et nyt æstetisk formsprog. Og i samspillet mellem naturen, klimaet og det byggede.
Også i år vil vi bruge Arkitekturens Dag som anledning til at invitere inden for på Sygehusgrunden og give et indblik i, hvordan de tidligere sygehusbygninger vil blive transformeret til nye funktion, og hvordan hele området bliver en ny bydel i Holstebro.

Programmet kommer senere.