"BIOPSY" - oplev det tidligere sygehus gennem digitale animationer og skulpturer.

På invitation fra Slagteriet.dk har kunstnergruppen Tideland Studio tilbragt to dage på Sygehusgrunden. Her har arkitekterne Simon Strøyer og Jonas Swienty Andresen været rundt i det, de selv beskriver som ’et labyrintisk netværk af underjordiske gange, høje trappeskakter og tomme patientværelser, laboratorier og operationsstuer.’

Med inspiration fra medicinske procedurer som røntgenundersøgelser og biopsier, har Tideland Studio anvendt højteknologiske registreringsteknologier og datavisualisering til at dykke dybt ind i bygningens krop. Formålet har været at forstå dens komplekse anatomi og afsløre de spor, der vidner om det liv, der engang udfoldede sig her.

Torsdag den 11. april kan udstillingen “Biopsy” opleves på Slagteriet. Det er en kunstudstilling, der inviterer publikum ind på det tidligere sygehus gennem digitale animationer og skulpturer. Disse skiftevis opløser og samler sig igen i takt med arkitekternes søgen. Resultatet er en totaloplevelse, der balancerer mellem retsmedicinsk undersøgelse, arkitektonisk visualisering og abstrakt kunstværk.

Fra kl. 08:00 til 16:00 vil Simon og Jonas løbende trække nye data frem fra deres arkiv, som de anvender til at skabe nyt materiale. Dette betyder, at udstillingen langsomt vil vokse og udvikle sig, og du vil have mulighed for at opleve nye lag af historie og arkitektur i løbet af dagen.

Oplev udstillingen på Slagteriet, Holstebro, torsdag d. 11. april, 08:00-16:00