Det er lidt som at spise en elefant

I en artikel til Erhverv+ beskriver direktøren for Sygehusgrunden det omfattende projekt som en elefant, der skal spises én bid ad gangen.

Det er en kæmpe opgave at omdanne de godt 86.000 m2 på det tidligere sygehus til en bæredygtig bydel. Og der er flere, der lige som journalist Thomas Maxe spørger, hvorfor vi ikke bare river det hele ned.

I et interview til Erhverv+ fortæller direktør Thomas Leerberg, hvorfor bygningerne ikke skal rives ned. Han giver et indblik i nogle af planerne og erkender, at det er en stor opgave, som han sammenligner med at spise en elefant.

Læs hele artiklen fra Erhverv+ her

Helt lavpraktisk ville det have betydet, at man skulle bruge meget lang tid på nedbrydning, og så ville borgerne skulle se på en stor, tom grusplads inde midt i byen i mindst tre år, inden der så begyndte at skyde nyt byggeri op. Ved i stedet at renovere, kan vi bruge nogle bygninger samtidig med, at vi trin-for-trin forandrer andre, så vi holder liv i bydelen