Fra kedelbygning til kabaret

Nu fyres der igen op under Kedlen på Sygehusgrunden

Med musik for fuld udblæsning genåbnes den tidligere kedelbygning på Sygehusgrunden i Holstebro den 22. september 2023 med kabareten Babel Babel Babel.

Arrangementet er et samarbejde mellem Arealudviklingsselskabet Sygehusgrunden, Holstebro Udvikling og Nordisk Teaterlaboratorium. Tanken er at afprøve et nyt venue på Sygehusgrunden, som kan være med til at udvikle og afprøve en kedelbygning som rum for kulturelle begivenheder.

Kedlen vil forhåbentlig boble og koge i fremtiden med noget, der er lettere end vand – en atmosfære af kunstneriske og spektakulære events, som vil bane vejen for endnu flere kulturelle begivenheder på Sygehusgrunden i fremtiden.

Med kabaretten bliver Nordisk Teaterlaboratorium de første til at afprøve Kedlens muligheder. Der vil være flere kunstneriske afprøvninger i takt med, at bygningen transformeres til en kunstnerisk trykkoger på Sygehusgrunden. Det hele kulminerer under Holstebro Festuge i 2024 under overskriften: Drømme om Fremtiden.

Tilmelding

Vær med den 22. september, når de første toner giver genlyd i Kedlens rum, når det første glas skænkes for Kedlens første publikum, og når den skæve kabaret, Babel Babel Babel, tager os med på en rejse med både bid, latter og eftertanke.

Kabareten er gratis, men tilmelding nødvendig. Tilmelding senest torsdag den 21. september kl. 08.00.

Læs mere og tilmeld dig her.