Sygehusgrunden som kulisse for musikvideoer

Musik på Sygehusgrunden

Lokale musikkunstnere indspiller sange og musikvideoer på Sygehusgrunden

‘Hjemløs (igen)’

@karlkristianmusik har udgivet singlen ’Hjemløs (igen)’. Musikvideoen er indspillet i gangene på det tidligere sygehus.

Karl Kristian Thuesen er en af de lokale musikere, som har taget initiativ til at transformere den tidligere røntgenafdeling til øve- og studielokaler for unge musikere.

Lige nu bliver der arbejdet på at finde den rette organisering og med brandkravene. På sigt er ambitionen at skabe et miljø og nogle rammer med plads til sangskrivning, øverum, indspilninger og fællesskab, så vi kan fastholde de unge talenter i Holstebro.

Se videoen her

‘Skabt lige her’

Maiken Toelbjerg Bjerre er en af de kunstnere, der bliver en del af miljøet på røntgenafdelingen. Hun glæder sig over muligheden for at udvikle sit hjertebarn i midten af sin valgte by.

Hun og pianist Anders Øster har lavet en liveindspilling fra terrassen på 7. etage, også kalder Orangeriet.

Se og lyt til livesessionen her