En del af noget større rum til midlertidighed

Midlertidige aktiviteter som fx tango, salsa eller ture på segway skal bidrage til at deltagerne får en tilknytning til Sygehusgrunden – og får et indblik i transformationen og potentialerne.

På Sygehusgrunden ønsker vi at understøtte og skabe midlertidige aktiviteter og kunst­neriske indgreb for derigennem at aktivere og revita­lisere Sygehusgrunden. Vi vil omdanne området til et dynamisk og levende sted, der tiltrækker både lokale og besøgende. Midlertidighed er ikke kun et mål i sig selv, men også et strategisk greb for at teste og udforske potentialer for den permanente by.

De midlertidige aktiviteter giver deltagerne mulighed for at udforske og nyde atmosfæren på Sygehusgrunden, samtidig med at der opbygges en tilknytning til stedet, selv mens en ny, bæredygtig bydel tager form.

Tango

Lørdag den 14. oktober 2023 inviterer Tango MidtVest til en gratis kulturoplevelse:

14.00  Velkomst og danseforestilling af dansegruppen “Flores de la luna”

14.15   Klassisk tango-koncert

14.45  Tango-workshop. Valgfrit tilbud for dem, som har lyst til at prøve at danse tango

Arrangementet er gratis og kræver ikke tilmelding, men hvis man vil være sikker på en plads, kan man reservere plads via mail til svenning@tangomidtvest.dk eller tlf./sms til 2127 3842. Der er også mulighed for at bestille frokost til kun 100 kr. pr. person. Bestilling senest den 12. oktober.

Se Sygehusgrunden på segway

Fredag den 20. oktober 2023 inviterer Holstebro Udvikling alle til at opleve Sygehusgrunden på segway. Der er ture for både børn og voksne.

Læs mere og tilmeld dig på: www.holstebroudvikling.dk/segway-ture-paa-sygehusgrunden/